Raz navždy vošiel do svätyne, no nie s krvou capov a teliat, ale so svojou vlastnou krvou, a tak získal večné vykúpenie. List Hebrejom 9,12
Ježiš nevstúpil do nebeskej trónnej siene (v hebrejčine zvanej „svätyňa svätých“, čo je názov pre nebeský chrám) s prázdnymi rukami. Vstúpil do nej ako náš veľkňaz, ktorý sa stal aj obeťou za nás. Ježiš zomrel na kríži za moje hriechy, aby som mohol získať jeho spravodlivosť. (2 Kor 5,21) Nie div, že autori piesní hovoria o „očisťujúcej krvi“. Text Heb 9,22 nám pomáha pochopiť význam tejto obete. Pripomína nám, že „bez vyliatia krvi niet odpustenia“. List Hebrejom zdôvodňuje, že opakované židovské obete nemohli v žiadnom prípade odstrániť hriech ani trest zaň. Poukazovali len na „Božieho Baránka“, ktorý sníma hriech sveta. Text Heb 9,23.24 uvádza, že „bolo nevyhnutné takýmto spôsobom očisťovať napodobeniny nebeských vecí, no samy nebeské veci treba očisťovať lepšími obetami. Veď Kristus nevošiel do svätyne zhotovenej rukou, ktorá je len predobrazom pravej, ale do samého neba, aby sa teraz za nás ukázal pred Božou tvárou.“
V tejto časti Listu Hebrejom sú dôležité slová „raz a navždy“. „(Kristus) to vykonal raz navždy, keď obetoval samého seba.“ (Heb 7,27) Zjavil sa „teraz na konci vekov, raz a navždy, aby obetovaním seba zničil hriech“. (Heb 9,26) „V tejto vôli sme raz a navždy posvätení obetou tela Ježiša Krista.“ (Heb 10,10) „Raz navždy vošiel do svätyne, no nie s krvou capov a teliat, ale so svojou vlastnou krvou, a tak získal večné vykúpenie.“ (Heb 9,12)
Tieto verše nás privádzajú k ďalšiemu slovu v Liste Hebrejom – „lepšie“. Celá táto kniha je založená na tomto výraze. Ježiš je lepší než anjeli (Heb 1,4-2,18), lepší než Mojžiš a Jozue (Heb 3,1-4,13) a lepší než Áron. (Heb 4,14-6,20) Ježiš je lepším kňazom (Heb 7,1-28), prináša lepšiu zmluvu (Heb 8,1-10,18) a viera v neho je lepšou cestou. (Heb 10,19-11,40)
Vďaka tomu môžu tí, ktorí v neho veria, pristupovať smelo k Božiemu trónu s plnou istotou, že majú v nebi súcitného veľkňaza, ktorý sa o nich stará.
Ďakujem Ti, Otče, za nášho pravého veľkňaza Ježiša, ktorý je teraz v nebi naším prostredníkom.