Neodmysliteľnou súčasťou dnešnej doby sú neustále sa zlepšujúce komunikačné technológie. Rozprávať sa s ľuďmi, azda aj z opačného konca zemegule, je možné z pohodlia vlastného domova. Niet teda divu, že moderné komunikačné technológie si nachádzajú svoje miesto aj v práci veriacich ľudí. O tom, ako využíva komunikačné technológie Cirkev adventistov siedmeho dňa, sa mohli presvedčiť účastníci Global Adventist Internet Network Forum, konferencie o komunikačných technológiách CASD. Tohtoročná konferencia sa konala koncom mája v čínskom Hongkongu, väčšinu zo 160tich účastníkov tvorili hostia z oblasti Ázie a Tichomoria.
Svoju úlohu pri prezentovaní cirkvi, ako aj pri komunikácii s ľuďmi, zohrávajú aj oficiálne weby cirkvi. Návštevníci tu nachádzajú potrebné informácie či podnetné myšlienky. Časom však niektoré údaje strácajú na aktuálnosti, no aj tak naďalej zostávajú na webe zverejnené, alebo v archíve. „Čím viac informácií máte, tým opatrnejší musíte byť pri ich spravovaní,“ povedal vo svojom príhovore David Furnier, komunikačný manažér Adventist Risk Management. K poslucháčom prehováral počas prednášky o efektivite architektúry denominačných webov. Podstatná je aj jednoduchosť webstránky – nový návštevník by mal informácie nájsť rýchlo a intuitívne.
Jedným z rečníkov bol i Jesse Johnson, predseda organizácie netAserv, ktorá spravuje komunikačné technológie pre CASD. Jeho príspevok sa týkal najmä vytvárania odkazov na iné weby v rámci článkov uverejňovaných na denominačných weboch. Čím viac ich totiž je, tým viac majú návštevníci dôvodov web opustiť. Podľa Johnsona má oveľa väčší význam uvádzať doplňujúce informácie z iných stránok priamo na vlastnom webe.
Silu sociálnych sietí vyzdvihol Miroslav Pujic, vedúci komunikácií a médií Transeurópskej divízie. „Dnes sú na sociálnych sieťach milióny ľudí, ktorí chcú byť vypočutí. Potrebujeme tam byť a spoločne s nimi zdieľať hodnoty, ktoré nachádzame v Biblii, aby mohli rásť duchovne, mentálne, aby sa cítili dobre.“ Vyzdvihol aj službu LIFEConnect, ktorá používateľom umožňuje zdieľať svoje skúsenosti a zároveň sa navzájom povzbudzovať pri štúdiu Biblie. Službu v súčasnosti využíva viac ako pol milióna používateľov.
Evanjelizácia už aj cez internet
O tom, že hromadné evanjelizácie je možné robiť aj cez internet, svedčili skúsenosti mnohých účastníkov z rôznych regiónov. V Nemecku a Rakúsku využili zaujímavý film, ktorý viedol ku plodným diskusiám na internetových fórach. „Ľudia potrebujú kontakt,“ hovorí Rogerio Feraz, projektový manažér juhoamerickej divízie. Sám stojí na čele projektu, ktorý oslovil mnohých ľudí prostredníctvom sociálnej siete Facebook. Takáto aktivita je najväčšou výzvou pre pastorov a aktívnych členov. Práve oni musia reagovať na 4000 podnetov, ktoré denne posielajú používatelia.
Okrem prednášok a workshopov si mnohí účastníci pochvaľovali aj spoločné obedy. Nie však kvôli dobrému jedlu, ale kvôli príležitosti porozprávať sa a porovnať skúsenosti s kolegami z rôznych končín sveta. „Tam sa vytvára skutočná sieť,“ podotkol manažér komunikačného centra CASD Andrew King.
Komunikačné technológie sú úžasnou príležitosťou pre každého veriaceho človeka. Behom niekoľkých okamihov môže komukoľvek a kdekoľvek povedať o úžasnom Bohu, ktorého sám pozná. To isté robil vo svojej dobe Pán Ježiš, dnes máme na to príležitosť i my. Všetkých, ktorí môžu prostredníctvom internetu oslovovať druhých ľudí, povzbudil vedúci oddelenia komunikácií Generálnej konferencie CASD William Costa Jr. slovami: „Nepracuješ len s webstránkami a platformami, si dôležitou súčasťou cirkvi. Dnes pripravíš jednoduchý obsah, nejaké príbehy a skúsenosti, a tie potom môžu byť využité Duchom Svätým.“