Vedzte predovšetkým, že v posledných dňoch prídu posmievači, ktorí žijú, ako sa im zachce, a budú sa posmievať: Čo sa stalo so sľubom o jeho príchode? Veď odkedy zosnuli otcovia, všetko ostáva tak, ako bolo na začiatku stvorenia! Tým, čo to tvrdia, totiž uniklo, že nebesá boli oddávna a zem na Božie slovo povstala z vody a spočíva na vode. Vodou bol niekdajší svet zatopený a zničený. To isté slovo zachováva terajšie nebo i zem pre oheň a deň súdu a záhuby bezbožných ľudí. Druhý Petrov list 3,3-7

Pochybnosti sa nás zmocňujú veľmi ľahko, najmä pokiaľ ide o druhý príchod. Plynie deň za dňom, rok za rokom a dejiny sveta pokračujú. V chlácholivom prúde času sa Kristov návrat v našom myslení dostáva kamsi do úzadia. Stáva sa len akýmsi zaujímavým príkladom novozmluvnej mytológie. Alebo zbožnou myšlienkou, ku ktorej sa upneme, keď ochorieme alebo prídeme o milovanú osobu. Keď však kríza pominie, naše myslenie sa opäť „znormalizuje“. Všetky sily vynakladáme na to, aby naša pozemská budúcnosť bola svetlá a šťastná.
Spomínam si, aké živé a reálne bolo pre mňa zasľúbenie o druhom príchode, keď som ako devätnásťročný uveril a stal sa kresťanom. Bol som si istý, že na tejto zemi sa tridsiatky nedožijem. Posledné dva ročníky vysokoškolského štúdia som dokonca absolvoval za jeden kalendárny rok, aby som ešte mohol kázať – skôr než príde koniec.
Bolo to pred vyše päťdesiatimi rokmi. Čas beží neúnavne ďalej… V priebehu dejín to mnohých veriacich viedlo k tomu, že biblickému učeniu o druhom príchode sa začali vysmievať. Začali žiť „ako sa im zachce“, pretože „všetko ostáva tak, ako to bolo na začiatku“.
V úvodnom texte Peter upozorňuje na to, že teória uniformitarianizmu (t. j. čo sa kedysi stalo na zemi, sa nelíši od toho, čo sa deje dnes – pozn. red.) prehliada dve dôležité skutočnosti: začiatok, keď Boh stvoril zem, a potopu za čias Noacha, ktorá zničila celú vtedajšiu civilizáciu. Tieto dve udalosti boli dôsledkom Božej intervencie do dejín. Boli to Božie zásahy, ktoré z pohľadu evolučného toku času nemožno predpovedať. Rovnako istý je podľa Petra aj druhý príchod Ježiša Krista.
Peter, ktorý vychádza z toho, čo ich učil Pán, považuje druhý príchod Ježiša Krista za istý a nespochybniteľný. Túto skutočnosť nezmenia pochybnosti, výsmech ani hýrivý život človeka.
Petrove slová by mali prebudiť každého z nás. V živote by sme sa mali pripravovať nielen na pohodlný dôchodok a vnúčatá, ale aj na niečo viac. Realita druhého príchodu je rovnako istá, ako existencia zeme, na ktorej žijeme, a vzduchu, ktorý dýchame.

Najnovšie články

Odporúčame

  • Inšpiratívne zamyslenie z Biblie
  • Sobotná škola
  • Priamy prenos bohoslužieb
  • Spievajme Hospodinovi